Η εργασία στο σεμινάριο χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος εξετάζεται το οπτικό υλικό ως ειδικός τύπος αναπαράστασης που απαιτεί την δική του γλώσσα. Εξετάζεται επίσης η σχέση του υλικού αυτού με άλλες μορφές αναπαράστασης, περισσότερο οικείες στους ιστορικούς, όπως το έγγραφο καθώς και τα όρια του οπτικού υλικού στην ιστορική αναπαράσταση. Τέλος παρουσιάζεται η θέση του οπτικού πολιτισμού σε σχέση με την μνήμη και την δημόσια ιστορία.
Στο δεύτερο μέρος του σεμιναρίου παρουσιάζονται και συζητιούνται κύκλοι ιστορικών φιλμ και ντοκιμαντέρ που αφορούν συγκεκριμένα θέματα
Συγκεκριμένα θα παρουσιαστούν φιλμ με θέματα την αρχαιότητα, την αποικιοκρατία, Ο Δεύτερος Παγκόσμιος πόλεμος, το Ολοκαύτωμα και ο ελληνικός εμφύλιος πόλεμος. Η συζήτηση θα αποσκοπεί στην ιστορικότητα της προσέγγισης του οπτικού μέσου και την σχέση της με ευρύτερες πολιτισμικές προσλαμβάνουσες. Η ίδια προσέγγιση ακολουθείται και για τα ιστορικά ντοκιμαντέρ τα οποία θα συζητηθούν στο σεμινάριο.
Mαθησιακά Aποτελέσματα: Πρόκειται για σεμινάριο που στόχο έχει να διερευνήσει την σχέση της ιστορίας με μορφές του οπτικού πολιτισμού, όπως το ιστορικό φιλμ και το ιστορικό ντοκιμαντέρ. Στόχος του οι φοιτητές του σεμιναρίου να εξοικειωθούν με το είδος των ιστορικών αναπαραστάσεων που συνδέονται με το φιλμ, το ντοκιμαντέρ και την δύναμη της κινούμενης εικόνας. Να κατανοήσουν την επινοητική διάσταση αυτών των μέσων και της γλώσσας που χρησιμοποιούν καθώς και τις αξιώσεις αληθείας που προβάλουν. Να εργαστούν πάνω σε οπτικό υλικό που έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις. Να εμβαθύνουν στην σχέση του οπτικού πολιτισμού με την πολιτισμική μνήμη και την σχέση της με την ιστορική συνείδηση και την χρήση του παρελθόντος. Τέλος, να είναι σε θέση να αντιληφθούν την ιστορικότητα του μέσου και την παροντικότητά του, την σχέση με συγκεκριμένες εποχές και πολιτισμικές προσλαμβάνουσες.
Γενικές Ικανότητες: Το σεμινάριο στηρίζεται σε διεπιστημονικές προσεγγίσεις
Αναπτύσσει την κριτική, ιστορική και δημιουργική σκέψη σε σχέση με τον οπτικό πολιτισμό και την γλώσσα του.
Στηρίζεται στην ατομική και ομαδική εργασία.
Ενθαρρύνει την αυτενέργεια και την έρευνα των φοιτητών
Προάγει τον σεβασμό στην διαφορετικότητα των πολιτισμών και των εποχών