– Εισαγωγή: Η σχέση των εννοιολογικών κατηγοριών ‘κοινωνία’ και ‘γεωγραφία’.
– Κοινωνικές τάξεις και μηχανισμοί κατανομής του οικιστικού χώρου.
– Αστικοποίηση και μορφολογία της Μεσογειακής πόλης.
– Στεγαστικός διαχωρισμός: Μηχανισμοί, διαδικασίες και αλληλεξαρτήσεις.
– Κοινωνικός αποκλεισμός και κοινωνική πολιτική.
– Κράτος πρόνοιας στην Ευρώπη και Ελλάδα.
– Κοινωνικές ταυτότητες, κοινωνικές πολιτικές και φύλο.
– Έθνος-Φυλή και στεγαστικός διαχωρισμός.
– Πληθυσμιακή ομογενοποίηση και το νεοελληνικό κράτος και έθνος.
Mαθησιακά Aποτελέσματα:
Το μάθημα στοχεύει στη σε βάθος ανάλυση κρίσιμων όσο και επίκαιρων κοινωνικο-γεωγραφικών ζητημάτων. Το σεμιναριακό τμήμα του μαθήματος εστιάζει στην εκπόνηση και παρουσίαση / παράδοση μίας ατομικής εργασίας σε οποιαδήποτε από τις παραπάνω θεματικές, σε συνεννόηση με τον διδάσκοντα. Στόχος της σεμιναριακής άσκησης είναι η ενεργή ενασχόληση των φοιτητών-τριών με τις σχετικές θεματικές, η εξοικείωση στην αναζήτηση πληροφοριών σε δευτερογενής πηγές, καθώς και η ανάδειξη, μέσα από τη συζήτηση, της πληθώρας των απόψεων που σχημάτισαν αυτό που σήμερα κατανοούμε ως ‘κοινωνική γεωγραφία’.
Με το πέρας του μαθήματος, οι φοιτητές-τριες θα είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τη χωρική διάσταση συγκεκριμένων κοινωνικών ζητημάτων, όπως αυτών της ‘φτώχιας’, του ‘κοινωνικού αποκλεισμού’, του ‘στεγαστικού διαχωρισμού’, του ‘ρατσισμού’ και των έμφυλων διακρίσεων. Επίσης η έμφαση που δίνετε στο μάθημα στην έννοια της «κοινωνικής κατασκευής» δίνει τη δυνατότητα αποδόμησης στερεότυπων απόψεων σχετικών με το ‘έθνος’ το ‘φύλο’ και τη ‘φυλή’.
Γενικές Ικανότητες:
Τρόπος Παράδοσης: | Φυσική παρουσία στην αίθουσα διδασκαλίας | |
Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών: | ||
Οργάνωση Διδασκαλίας: | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διάλεξη | 39 | |
Εκπόνηση εργασιών | 39 | |
Μη επιβλεπόμενη μελέτη | 59 | |
Αξιολόγηση προόδου/Εξετάσεις | 3 | |
Σύνολο Μαθήματος
|
140 | |
Αξιολόγηση Φοιτητών: | Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνετε με βάση: Το βαθμό στο τελικό διαγώνισμα (συντελεστής βαρύτητας 70%). Την παρουσίαση της εργασίας και την πληρότητα με την οποία καλύφθηκε το θέμα της (συντελεστής βαρύτητας 30%). |
Σχολή:
Τμήμα:
Επίπεδο Σπουδών:
Κωδικός μαθήματος:
Εξάμηνο Σπουδών:
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες
Διαλέξεις:
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας:
Πιστωτικές Μονάδες
Κατηγορία Μαθήματος:
Τύπος Μαθήματος:
Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων:
Προαπαιτούμενα Μαθήματα:
Διδάσκων/ουσα:
Το Μάθημα προσφέρεται σε Φοιτητές Erasmus:
Ηλεκτρονική διεύθυνση Μαθήματος (URL):
Τρόπος Παράδοσης:
Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών:
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
---|---|
Σύνολο Μαθήματος | 140 |
Διαλέξεις | 40 |
Ασκήσεις στην τάξη | 15 |
Εκπαιδευτική εκδρομή | 10 |
Αυτόνομη μελέτη στην διάρκεια του εξαμήνου | 45 |
Μελέτη προετοιμασίας για τις εξετάσεις | 30 |
Αξιολόγηση Φοιτητών:
Η αξιολόγηση των φοιτητών/ριών γίνεται μέσω εξετάσεων με ερωτήσεις ανάπτυξης και αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα. Τα κριτήρια είναι προσβάσιμα για τους φοιτητές/ριες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος (e-class).
Ακολουθήστε μας