Το σεμιναριακό αυτό μάθημα εξετάζει τα διάφορα είδη πηγών που έχει στη διάθεσή του ο ιστορικός που ερευνά την ιστορία των οθωμανικών Βαλκανίων, με επίκεντρο επιλεγμένους θεματικούς άξονες. Στις εβδομαδιαίες συναντήσεις συζητώνται διαφορετικά είδη πηγών, και διερευνώνται οι δυνατότητες και τα όριά τους. Εξετάζονται πολύ σημαντικά είδη πηγών της περιόδου, τόσο αρχειακών (π.χ. απογραφικά κατάστιχα, ιεροδικαστικά έγγραφα, εκκλησιαστικοί κώδικες) όσο και αφηγηματικών (π.χ. χρονικά, συμβουλευτικά κείμενα, αναφορές, γεωγραφικές περιγραφές).
Θεματικές ενότητες:
Mαθησιακά Aποτελέσματα: Οι φοιτητές που συμμετέχουν στα σεμινάρια, μελετούν την ύλη και ολοκληρώνουν τις ασκήσεις και την εργασία για το μάθημα εξοικειώνονται με τους κυριότερους τύπους πηγών για την ιστορία των πρώιμων νεότερων οθωμανικών Βαλκανίων (συμπεριλαμβανομένων των ελληνικών περιοχών), μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τις δυνατότητες και τα όρια των πηγών, ιδίως των αρχειακών, αποκτούν την ικανότητα κριτικής στάσης απέναντι στις πηγές, και, τέλος, μαθαίνουν πώς να τις αξιοποιούν στο πλαίσιο της ιστορικής έρευνας.
Γενικές Ικανότητες:
Γνώση, κατανόηση και κριτική αντιμετώπιση
Αυτόνομη εργασία
Ομαδική εργασία
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Τρόπος Παράδοσης: | Φυσική παρουσία στην αίθουσα διδασκαλίας | |
Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών: | χρήση πολυμέσων στη διδασκαλία, υποστήριξη μαθήματος μέσω e-class, ηλεκτρονική επικοινωνία με τους φοιτητές | |
Οργάνωση Διδασκαλίας: | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Σεμινάρια | 33 | |
άσκηση στη Βιβλιοθήκη | 3 | |
εκπαιδευτική επίσκεψη | 3 | |
εκπόνηση ασκήσεων | 15 | |
μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας | 70 | |
συγγραφή εργασίας | 30 | |
Σύνολο Μαθήματος
|
154 | |
Αξιολόγηση Φοιτητών: | Γλώσσα αξιολόγησης: ελληνικά
Μέθοδοι αξιολόγησης:
Υποχρεώσεις φοιτητών/τριών:
|
– Εγχειρίδια μαθήματος στην πλατφόρμα ΕΥΔΟΞΟΣ:
Δεν υπάρχει εγχειρίδιο για το μάθημα. Το υλικό μελέτης είναι προσβάσιμο μέσω της πλατφόρμας E-class και περιλαμβάνει επιστημονικά άρθρα και εκδεδομένες πηγές.
– Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Ασδραχάς, Σπύρος (επιμ.), Ελληνική οικονομική ιστορία ιε΄-ιθ΄ αιώνας, τ. Β΄: Τεκμήρια, Αθήνα: Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς, 2003.
– Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Σχολή:
Τμήμα:
Επίπεδο Σπουδών:
Κωδικός μαθήματος:
Εξάμηνο Σπουδών:
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες
Διαλέξεις:
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας:
Πιστωτικές Μονάδες
Κατηγορία Μαθήματος:
Τύπος Μαθήματος:
Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων:
Προαπαιτούμενα Μαθήματα:
Διδάσκων/ουσα:
Το Μάθημα προσφέρεται σε Φοιτητές Erasmus:
Ηλεκτρονική διεύθυνση Μαθήματος (URL):
Τρόπος Παράδοσης:
Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών:
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
---|---|
Σύνολο Μαθήματος | 140 |
Διαλέξεις | 40 |
Ασκήσεις στην τάξη | 15 |
Εκπαιδευτική εκδρομή | 10 |
Αυτόνομη μελέτη στην διάρκεια του εξαμήνου | 45 |
Μελέτη προετοιμασίας για τις εξετάσεις | 30 |
Αξιολόγηση Φοιτητών:
Η αξιολόγηση των φοιτητών/ριών γίνεται μέσω εξετάσεων με ερωτήσεις ανάπτυξης και αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα. Τα κριτήρια είναι προσβάσιμα για τους φοιτητές/ριες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος (e-class).
Ακολουθήστε μας