Στο σεμινάριο οι εγγεγραμμένοι φοιτητές έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρονική σελίδα της πλατφόρμα e-class όπου υπάρχει άφθονο υλικό που χρησιμοποιείται κάθε εβδομάδα ανάλογα με το θέμα και το υλικό προς συζήτηση.
Η εργασία στο σεμινάριο χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος εξετάζεται το οπτικό υλικό ως ειδικός τύπος αναπαράστασης που απαιτεί την δική του γλώσσα. Εξετάζεται επίσης η σχέση του υλικού αυτού με άλλες μορφές αναπαράστασης, περισσότερο οικείες στους ιστορικούς, όπως το έγγραφο καθώς και τα όρια του οπτικού υλικού στην ιστορική αναπαράσταση. Τέλος παρουσιάζεται η θέση του οπτικού πολιτισμού σε σχέση με την μνήμη και την δημόσια ιστορία.
Στο δεύτερο μέρος του σεμιναρίου παρουσιάζονται και συζητιούνται κύκλοι ιστορικών φιλμ και ντοκιμαντέρ που αφορούν συγκεκριμένα θέματα
Συγκεκριμένα θα παρουσιαστούν φιλμ με θέματα την αρχαιότητα, την αποικιοκρατία, Ο Δεύτερος Παγκόσμιος πόλεμος, το Ολοκαύτωμα και ο ελληνικός εμφύλιος πόλεμος. Η συζήτηση θα αποσκοπεί στην ιστορικότητα της προσέγγισης του οπτικού μέσου και την σχέση της με ευρύτερες πολιτισμικές προσλαμβάνουσες. Η ίδια προσέγγιση ακολουθείται και για τα ιστορικά ντοκιμαντέρ τα οποία θα συζητηθούν στο σεμινάριο.
Mαθησιακά Aποτελέσματα: Πρόκειται για σεμινάριο που στόχο έχει να διερευνήσει την σχέση της ιστορίας με μορφές του οπτικού πολιτισμού, όπως το ιστορικό φιλμ και το ιστορικό ντοκιμαντέρ. Στόχος του οι φοιτητές του σεμιναρίου να εξοικειωθούν με το είδος των ιστορικών αναπαραστάσεων που συνδέονται με το φιλμ, το ντοκιμαντέρ και την δύναμη της κινούμενης εικόνας. Να κατανοήσουν την επινοητική διάσταση αυτών των μέσων και της γλώσσας που χρησιμοποιούν καθώς και τις αξιώσεις αληθείας που προβάλουν. Να εργαστούν πάνω σε οπτικό υλικό που έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις. Να εμβαθύνουν στην σχέση του οπτικού πολιτισμού με την πολιτισμική μνήμη και την σχέση της με την ιστορική συνείδηση και την χρήση του παρελθόντος. Τέλος, να είναι σε θέση να αντιληφθούν την ιστορικότητα του μέσου και την παροντικότητά του, την σχέση με συγκεκριμένες εποχές και πολιτισμικές προσλαμβάνουσες.
Γενικές Ικανότητες: Το σεμινάριο στηρίζεται σε διεπιστημονικές προσεγγίσεις
Αναπτύσσει την κριτική, ιστορική και δημιουργική σκέψη σε σχέση με τον οπτικό πολιτισμό και την γλώσσα του.
Στηρίζεται στην ατομική και ομαδική εργασία.
Ενθαρρύνει την αυτενέργεια και την έρευνα των φοιτητών
Προάγει τον σεβασμό στην διαφορετικότητα των πολιτισμών και των εποχών
Τρόπος Παράδοσης: | Φυσική παρουσία στην αίθουσα διδασκαλίας | |
Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών: | Στο σεμινάριο γίνεται συστηματική χρήση, οπτικού υλικού, power point, documentaries, καθώς και του διαδικτύου. Οι εγγεγραμμένοι φοιτητές έχουν άμεση πρόσβαση στην σελίδα του μαθήματος στο eclass όπου μπορούν να βρουν εγχειρίδια, άρθρα, και οπτικό υλικό σε ηλεκτρονική μορφή για τις ανάγκες του μαθήματος. Στη διάρκεια του σεμιναρίου γίνονται επιλεκτικά προβολές τμημάτων ταινιών. | |
Οργάνωση Διδασκαλίας: | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις | 15 | |
Παρουσιάσεις στο σεμινάριο | 15 | |
Προετοιμασία Παρουσιάσεων στο σεμινάριο | 40 | |
Συζήτηση στο σεμινάριο | 20 | |
Αυτόνομη μελέτη για την τελική εργασία | 40 | |
Συγγραφή τελικής εργασίας | 40 | |
Σύνολο Μαθήματος
|
170 | |
Αξιολόγηση Φοιτητών: | Παρουσίαση εργασιών στο μάθημα Συζήτηση για τα θέματα εργασιών με βάση εβδομαδιαίο χώρο εργασίας. Προετοιμασία τελικής εργασίας Τελική εργασία. |
Στο σεμινάριο οι εγγεγραμμένοι φοιτητές έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρονική σελίδα της πλατφόρμα e-class όπου υπάρχει άφθονο υλικό που χρησιμοποιείται κάθε εβδομάδα ανάλογα με το θέμα και το υλικό προς συζήτηση.
Σχολή:
Τμήμα:
Επίπεδο Σπουδών:
Κωδικός μαθήματος:
Εξάμηνο Σπουδών:
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες
Διαλέξεις:
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας:
Πιστωτικές Μονάδες
Τύπος Μαθήματος:
Προαπαιτούμενα Μαθήματα:
Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων:
Διδάσκων/ουσα:
Το Μάθημα προσφέρεται σε Φοιτητές Erasmus:
Ηλεκτρονική διεύθυνση Μαθήματος (URL):
Τρόπος Παράδοσης:
Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών:
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
---|---|
Σύνολο Μαθήματος | 140 |
Διαλέξεις | 40 |
Ασκήσεις στην τάξη | 15 |
Εκπαιδευτική εκδρομή | 10 |
Αυτόνομη μελέτη στην διάρκεια του εξαμήνου | 45 |
Μελέτη προετοιμασίας για τις εξετάσεις | 30 |
Αξιολόγηση Φοιτητών:
Η αξιολόγηση των φοιτητών/ριών γίνεται μέσω εξετάσεων με ερωτήσεις ανάπτυξης και αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα. Τα κριτήρια είναι προσβάσιμα για τους φοιτητές/ριες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος (e-class).
Ακολουθήστε μας