This course examines the following thematic units: Industrial Revolution-French Revolution-Europe after 1815 and the revolutionary movements – Urbanization and Industrialization in the 19th century-The creation of nation states-The triumph and crisis of European capitalism (1870-1914). Special emphasis is given on the two revolutions (industrial and French) that changed the form of Europe and crucially defined the European course. Every unit is preceded by a brief introduction and chronological presentation of landmark facts as points of reference, followed by the analysis of the influential factors on the courses and mechanisms which are characteristic of new historical realities.
Learning outcomes: It aims at familiarizing students with the major issues in contemporary European History.
General Competences:
Delivery: | Face to face | |
Use Of Information And Communications Technology : | Use of power point and maps. Students have access to the page of the seminar in eclass. | |
Teaching Methods: | Activity | Semester workload |
Lectures, Seminars, Projections | 39 | |
study and analysis of bibliography | 60 | |
Study for final examinations | 40 | |
Σύνολο Μαθήματος
|
139 | |
Student Performance Evaluation: |
Final written exam in Greek language. |
Hobsbawm, E. 2008. Η εποχή των επαναστάσεων, 1789-1848. ΜΙΕΤ, Αθήνα.
Hobsbawm, E. 2006. Η εποχή του κεφαλαίου, 1848-1875. ΜΙΕΤ, Αθήνα.
Hobsbawm, E. 2007. Η εποχή των αυτοκρατοριών, 1875-1914. ΜΙΕΤ, Αθήνα.
Burns, E. 2006. Ευρωπαϊκή Ιστορία, Επίκεντρο. Αθήνα.
Ντέιβις, Ν. 2010. Ιστορία της Ευρώπης, τ. Β’. Νεφέλη, Αθήνα.
School:
Academic Unit:
Level of studies:
Course code:
Semester:
Independent teaching activities
Lectures:
Weekly teaching hours
Credits
Course type:
Prerequisite courses:
Language of instruction and examinations:
Teacher:
Is the course offered to erasmus students:
Course website (URL):
Τρόπος Παράδοσης:
Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών:
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
---|---|
Σύνολο Μαθήματος | 140 |
Διαλέξεις | 40 |
Ασκήσεις στην τάξη | 15 |
Εκπαιδευτική εκδρομή | 10 |
Αυτόνομη μελέτη στην διάρκεια του εξαμήνου | 45 |
Μελέτη προετοιμασίας για τις εξετάσεις | 30 |
Αξιολόγηση Φοιτητών:
Η αξιολόγηση των φοιτητών/ριών γίνεται μέσω εξετάσεων με ερωτήσεις ανάπτυξης και αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα. Τα κριτήρια είναι προσβάσιμα για τους φοιτητές/ριες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος (e-class).
Follow Us