H-287 History Education

H-287 History Education

COURSE INFORMATION

Basic principle of the seminar is that there is one and only history teaching method for both pupils/students and teachers/professors. And before we get to start with the various teaching methods, we owe first to occupy with history and its own history. Given that, this series of seminars offers on the one hand an introduction to historiography and history methodology, delving into some seminal instances and debates, and on the other hand on the various pedagogical and teaching dimensions of history.

Seminars’ Titles

  1. Causality and Justification. History 101
  2. The history of history books
  3. State history and its silences
  4. History and Discipline. Classical Studies, Memorials, Maps
  5. Words and tastes of history. Approaching our resources
  6. New methods and approaches. Oral and local history
  7. Micro-history and history of the daily life
  8. History, narrative, plot
  9. Imagination in history
  10. The other half of (his)tory
  11. Memory as politics
    12-13) Students’ presentations

School:

Social Sciences

Academic Unit:

Social Anthropology and History

Level of studies:

Undergraduate

Course code:

H-287

Semester:

Independent teaching activities

Lectures:

Weekly teaching hours

3

Credits

6

Course type:

Prerequisite courses:

None

Language of instruction and examinations:

Greek

Teacher:

Εντεταλμένος Διδάσκων

Is the course offered to erasmus students:

No

Course website (URL):

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης:

Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών:

Παρουσιάσεις σε Power Point, προβολή σύντομων βίντεο μέσω διαδικτύου, επικοινωνία μέσω eclass

Οργάνωση Διδασκαλίας: 

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Σύνολο Μαθήματος 140
Διαλέξεις 40
Ασκήσεις στην τάξη 15
Εκπαιδευτική εκδρομή 10
Αυτόνομη μελέτη στην διάρκεια του εξαμήνου 45
Μελέτη προετοιμασίας για τις εξετάσεις 30

Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση των φοιτητών/ριών γίνεται μέσω εξετάσεων με ερωτήσεις ανάπτυξης και αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα. Τα κριτήρια είναι προσβάσιμα για τους φοιτητές/ριες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος (e-class).