1. Shohamy, E. & Gorter, D. (ed.). 2009. Linguistic Landscape: Expanding the Scenery. New York & London.
2. Shohamy, E., Ben-Rafael, E. & Barni, M. (eds.). 2010. Linguistic Landscape in the City. Multilingual Matters.
3. Blommaert, J. 2013. Ethnography, Superdiversity and Linguistic Landscapes: Chronicles of Complexity. Bristol: Multilingual Matters.
4. Barni, M. & Bagna, C. 2015. “The critical turn in LL: New methodologies and new items in LL.” Linguistic Landscape 1(1-2), 6-18.
5. Blommaert, J. 2016. “The conservative turn in linguistic landscape studies.” http://alternative-democracyresearch.org/2016/01/05/the-conservative-turn-in-linguistic-landscape-studies/
6. Blommaert, J. & De Fina, Α. 2015. “Chronotopic identities: On the timespace organization of who we are. Tilburg Papers in Culture Studies 153.
7. Blommaert, J. & Maly, I. 2014. “Ethnographic linguistic landscape analysis and social change: A case study.” Tilburg Papers in Culture Studies 100.
8. Jaworski, A. & Thurlow, C. 2010. “Introducing semiotic landscapes.” In A. Jaworski & C. Thurlow (eds.), Semiotic Landscapes: Language, Image, Space. London & New York, Continuum, 1-40.
9. Pennycook, A. 2009. “Linguistic landscapes and the transgressive semiotics of graffiti.” In E. Shohamy & D. Gorter (eds.), Linguistic Landscape: Expanding the Scenery, 302-312. New York: Routledge.
10. Pennycook, A. 2010. “Spatial narrations: Graffscapes and city souls.” In A. Jaworski & C. Thurlow (eds.), Semiotic Landscapes: Language, Image, Space, 137-150. London: Continuum.
School:
Academic Unit:
Level of studies:
Course code:
Semester:
Independent teaching activities
Lectures:
Weekly teaching hours
Credits
Course type:
Prerequisite courses:
Language of instruction and examinations:
Teacher:
Is the course offered to erasmus students:
Course website (URL):
Τρόπος Παράδοσης:
Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών:
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
---|---|
Σύνολο Μαθήματος | 140 |
Διαλέξεις | 40 |
Ασκήσεις στην τάξη | 15 |
Εκπαιδευτική εκδρομή | 10 |
Αυτόνομη μελέτη στην διάρκεια του εξαμήνου | 45 |
Μελέτη προετοιμασίας για τις εξετάσεις | 30 |
Αξιολόγηση Φοιτητών:
Η αξιολόγηση των φοιτητών/ριών γίνεται μέσω εξετάσεων με ερωτήσεις ανάπτυξης και αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα. Τα κριτήρια είναι προσβάσιμα για τους φοιτητές/ριες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος (e-class).
Follow Us