1. Παρουσίαση μαθήματος
2. Η στροφή προς μια Ανθρωπολογία της φύσης
3. Η οντολογική στροφή στην ανθρωπολογία
4. Η ενασχόληση με το περιβάλλον Ι: Φύση και πολιτισμός
5. Η ενασχόληση με το περιβάλλον ΙΙ: Κυνήγι και τροφοσυλλογή
6. Ζώα Ι
7. Ζώα ΙΙ
8. Φυτά και Μύκητες Ι
9. Φυτά και Μύκητες ΙΙ
10. Μεθοδολογία έρευνας
11. Αέρας
12. Νερό
Mαθησιακά Aποτελέσματα: Η ενασχόληση με τη φύση και οι σχέσεις των ανθρώπων με τα ζώα, τα φυτά, τη θάλασσα, τα ποτάμια και τις λίμνες υπήρξε ένα από τα κεντρικά σημεία ανθρωπολογικού ενδιαφέροντος. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια πληθαίνουν οι ανθρωπολογικές συζητήσεις για τη σχέση φύσης, πολιτισμού, ανθρωπίνων και μη ανθρωπίνων οντοτήτων ειδικά με αναφορά στην όλο και πιο έντονη επίδραση του ανθρώπινου παράγοντα στο περιβάλλον που τον/την περιβάλλει.
Στόχος του μαθήματος είναι:
α) η γνωριμία με σύγχρονες ανθρωπολογικές προσεγγίσεις που ασχολούνται με τη φύση και το περιβάλλον,
β) η εστίαση σε συγκεκριμένα εθνογραφικά παραδείγματα που αφορούν τα ζώα, τα φυτά και τους μύκητες, το νερό, τους ιούς και τα βακτήρια,
γ) η εξοικείωση με εθνογραφικές πρακτικές και μεθοδολογίες που εμπλέκουν έρευνα σε μη ανθρώπινες οντότητες.
Γενικές Ικανότητες:
Αυτόνομη εργασία
Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Τρόπος Παράδοσης: | Φυσική παρουσία στην αίθουσα διδασκαλίας | |
Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών: | Χρήση της εκπαιδευτικής πλατφόρμας open e class | |
Οργάνωση Διδασκαλίας: | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις | 39 | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας | 45 | |
Συγγραφή εργασιών | 40 | |
Άσκηση πεδίου | 26 | |
Σύνολο Μαθήματος
|
150 | |
Αξιολόγηση Φοιτητών: | Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική
Μέθοδοι αξιολόγησης: Τα παραπάνω κριτήρια διατυπώνονται ρητά σε προφορική κι έγγραφη μορφή στην αρχή του μαθήματος και είναι προσβάσιμα στους/τις φοιτητές/ήτριες |
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:Ελληνόγλωσση:
Ξενόγλωσση:
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Σχολή:
Τμήμα:
Επίπεδο Σπουδών:
Κωδικός μαθήματος:
Εξάμηνο Σπουδών:
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες
Διαλέξεις:
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας:
Πιστωτικές Μονάδες
Κατηγορία Μαθήματος:
Τύπος Μαθήματος:
Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων:
Προαπαιτούμενα Μαθήματα:
Διδάσκων/ουσα:
Το Μάθημα προσφέρεται σε Φοιτητές Erasmus:
Ηλεκτρονική διεύθυνση Μαθήματος (URL):
Τρόπος Παράδοσης:
Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών:
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
---|---|
Σύνολο Μαθήματος | 140 |
Διαλέξεις | 40 |
Ασκήσεις στην τάξη | 15 |
Εκπαιδευτική εκδρομή | 10 |
Αυτόνομη μελέτη στην διάρκεια του εξαμήνου | 45 |
Μελέτη προετοιμασίας για τις εξετάσεις | 30 |
Αξιολόγηση Φοιτητών:
Η αξιολόγηση των φοιτητών/ριών γίνεται μέσω εξετάσεων με ερωτήσεις ανάπτυξης και αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα. Τα κριτήρια είναι προσβάσιμα για τους φοιτητές/ριες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος (e-class).
Ακολουθήστε μας