ΚΑ-194 Εκπαιδευτική πράξη και κοινωνικές επιστήμες

ΚΑ-194 Εκπαιδευτική πράξη και κοινωνικές επιστήμες

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η διδακτική των κοινωνικών επιστημών ως διεπιστημονικό γνωστικό αντικείμενο αντλεί το περιεχόμενό της από θεωρίες της μάθησης, της σχέσης μάθησης και εκπαιδευτικής πράξης, καθώς και από τις επιστημολογικές ιδιαιτερότητες της κατανόησης των κοινωνικών σχέσεων και του πολιτισμού. Στο πλαίσιο του μαθήματος, αναλύονται ζητήματα όπως ο ρόλος του εκπαιδευτικού, η εκπαιδευτική πράξη (ο γενικός σχεδιασμός του μαθήματος, οι μεθοδολογικές επιλογές, η κατανόηση του πλαισίου της σχολικής τάξης, οι τρόποι αξιολόγησης και διαχείρισης της σχολικής τάξης, κ.ά.), καθώς και τα αναλυτικά προγράμματα διδασκαλίας των κοινωνικών επιστημών ειδικά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη συμβολή της Κοινωνικής Ανθρωπολογίας μέσω των μεθοδολογικών εργαλείων που παρέχει για την ανάλυση της εκπαιδευτικής πράξης και την ανατροφοδότηση του σχεδιασμού της δράσης μέσω του αναστοχασμού.

 

 

Σχολή:

Κοινωνικών Επιστημών

Τμήμα:

Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας

Επίπεδο Σπουδών:

Προπτυχιακά

Κωδικός μαθήματος:

KA-194

Εξάμηνο Σπουδών:

Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες

Διαλέξεις:

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας:

3

Πιστωτικές Μονάδες

6

Κατηγορία Μαθήματος:

Τύπος Μαθήματος:

Ειδικού υποβάθρου επιστημονικής περιοχής

Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων:

Ελληνική

Προαπαιτούμενα Μαθήματα:

Κανένα

Διδάσκων/ουσα:

Το Μάθημα προσφέρεται σε Φοιτητές Erasmus:

Οχι

Ηλεκτρονική διεύθυνση Μαθήματος (URL):

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης:

Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών:

Παρουσιάσεις σε Power Point, προβολή σύντομων βίντεο μέσω διαδικτύου, επικοινωνία μέσω eclass

Οργάνωση Διδασκαλίας: 

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Σύνολο Μαθήματος 140
Διαλέξεις 40
Ασκήσεις στην τάξη 15
Εκπαιδευτική εκδρομή 10
Αυτόνομη μελέτη στην διάρκεια του εξαμήνου 45
Μελέτη προετοιμασίας για τις εξετάσεις 30

Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση των φοιτητών/ριών γίνεται μέσω εξετάσεων με ερωτήσεις ανάπτυξης και αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα. Τα κριτήρια είναι προσβάσιμα για τους φοιτητές/ριες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος (e-class).