ΠΑ/Σ-044 Μνήμη, ιστορία, αναπαράσταση του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου: Η γενοκτονία των Εβραίων της Ευρώπης

ΠΑ/Σ-044 Μνήμη, ιστορία, αναπαράσταση του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου: Η γενοκτονία των Εβραίων της Ευρώπης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Εισαγωγή σε έννοιες: Γενοκτονία, αντισημιτισμός, φασισμός
  2. Η εποχή των διώξεων: 1933-1938.
  3. Η Νέα Τάξη του Χίτλερ, 1939-1945:
    Α. 1939-1941: Εκτόπιση, γκέτο, αναδιάταξη του χάρτη της Ευρώπης.
    Β. Η ανατολική σφαγή:  Ιούνιος 1941-Σεπτέμβρη 1941.
    Θύτες και θεατές
  4. Η Shoah Ιανοάριος 1942-Φεβρουάριος 1943: Ο σχεδιασμός και η εκτέλεση της «Τελικής Λύσης του εβραϊκού ζητήματος στην Ευρώπη»
  5. Το καθήκον της μνήμης. Οι μαρτυρίες των επιζώντων
    Shoah: Μάρτιος 1943-Οκτώβριος 1943.
  6. Η γκρίζα ζώνη
  7. Επιστροφή στη ζωή, επιστροφή στους τόπους της μνήμης
  8. Το Ολοκαύτωμα των Ελλήνων Εβραίων
  9. Η εμπειρία των επιζώντων: Μνήμη και τραύμα
  10. Το Ολοκαύτωμα ως αναπαράσταση:
    Ολοκαύτωμα και κινηματογράφος
    Η ιστορία σε κόμικ
    Η ιστορία ως μυθιστόρημα
    Η ποίηση
  11. Η ιστορία σε δίκη
  12. Πολιτικές της μνήμης

Σχολή:

Κοινωνικών Επιστημών

Τμήμα:

Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας

Επίπεδο Σπουδών:

Προπτυχιακά

Κωδικός μαθήματος:

ΠΑ/Σ-044

Εξάμηνο Σπουδών:

Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες

Διαλέξεις:

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας:

3

Πιστωτικές Μονάδες

6

Προαπαιτούμενα Μαθήματα:

Κανένα

Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων:

Ελληνική

Διδάσκων/ουσα:

Το Μάθημα προσφέρεται σε Φοιτητές Erasmus:

Οχι

Ηλεκτρονική διεύθυνση Μαθήματος (URL):

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης:

Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών:

Παρουσιάσεις σε Power Point, προβολή σύντομων βίντεο μέσω διαδικτύου, επικοινωνία μέσω eclass

Οργάνωση Διδασκαλίας: 

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Σύνολο Μαθήματος 140
Διαλέξεις 40
Ασκήσεις στην τάξη 15
Εκπαιδευτική εκδρομή 10
Αυτόνομη μελέτη στην διάρκεια του εξαμήνου 45
Μελέτη προετοιμασίας για τις εξετάσεις 30

Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση των φοιτητών/ριών γίνεται μέσω εξετάσεων με ερωτήσεις ανάπτυξης και αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα. Τα κριτήρια είναι προσβάσιμα για τους φοιτητές/ριες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος (e-class).