Αυτό το μάθημα/πρακτική άσκηση περιλαμβάνει μια σειρά σεμιναρίων που τελικό στόχο έχουν την αντιστροφή των θέσεων διδάσκοντα και διδασκόμενων. Παράλληλα, μια αφήγηση θα ξεδιπλώνεται γύρω από ορισμένα σημαίνοντα επεισόδια της εγχώριας και διεθνούς ιστοριογραφίας, θα συζητάμε για τα μέσα διδασκαλίας και τις εκπαιδευτικές μεθόδους και θα εξερευνούμε μέσα από διαφορετικές αφετηρίες τη διάδοση της εθνικής ιδεολογίας μέσω των εκπαιδευτικών διαδικασιών της ιστορίας, εντός και εκτός σχολείου.
1) «Μην παραχαράσσετε την ιστορία». Εισαγωγή στις σχέσεις ιστορίας-παρελθόντος
2) Η εθνική ιστορία στο σχολείο και στο δρόμο
3) Μεγάλες αφηγήσεις [ + συμμετοχή προσκεκλημένου ομιλητή ]
4) Η Μαύρη Αθηνά και η παγκόσμια ιστορία
5) Οι πηγές και οι ιστορικοί
6) Αφηγήσεις της πόλης [ + συμμετοχή προσκεκλημένου ομιλητή ]
7) Διαφορετικές προοπτικές της ιστορίας
8) «Λένε οι ταινίες την αλήθεια;» [+ προβολή βίντεο αποσπασμάτων στην τάξη]
9) Ιστορική κουλτούρα πέρα από το τέλος της ιστορίας
10) Έχει φύλο η ιστορία;
11) Στην τάξη. Ο αδαής δάσκαλος και η αντι-αυταρχική εκπαίδευση
12-13) Μικροδιδασκαλίες μαθημάτων
Mαθησιακά Aποτελέσματα: Διδακτικοί στόχοι του συγκεκριμένου μαθήματος είναι: α) οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες να εμβαθύνουν σε ζητήματα της επιστήμης της ιστορίας μέσα από τη συζήτηση συγκεκριμένων ιστορικών παραδειγμάτων και έργων, β) να εξοικειωθούν με τη χρήση κειμένων και οπτικοακουστικών μέσων διδασκαλίας και γ) να εξασκηθούν στις μικροδιδασκαλίες μέσα στην τάξη.
Γενικές Ικανότητες:
· Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
· Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
· Επίδειξη ευαισθησίας σε θέματα φύλου
· Αυτόνομη εργασία
· Ομαδική εργασία
· Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
· Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
· Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Τρόπος Παράδοσης: | Φυσική παρουσία στην αίθουσα διδασκαλίας | |
Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών: | Εβδομαδιαία power-points. Χρήση ίντερνετ/zoom και βίντεο-αποσπασμάτων κινηματογραφικών έργων σε ορισμένα σεμινάρια. | |
Οργάνωση Διδασκαλίας: | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Σεμινάριο | 20 | |
Μελέτη & ανάλυση της βιβλιογραφίας | 60 | |
Διαδραστική διδασκαλία | 40 | |
Συγγραφή Εργασιων/ Μικροδιδασκαλίες | 40 | |
Σύνολο Μαθήματος
|
160 | |
Αξιολόγηση Φοιτητών: | Οι συμμετέχοντες/ουσες αξιολογούνται βάσει: α) της ενεργού συμμετοχής τους στα σεμινάρια, β) της παράδοσης εργασίας (με όριο 2.000 λέξεων) μέχρι το τέλος του εξαμήνου γ) μικροδιδασκαλίας 15-20’ |
Σχολή:
Τμήμα:
Επίπεδο Σπουδών:
Κωδικός μαθήματος:
Εξάμηνο Σπουδών:
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες
Διαλέξεις:
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας:
Πιστωτικές Μονάδες
Κατηγορία Μαθήματος:
Τύπος Μαθήματος:
Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων:
Προαπαιτούμενα Μαθήματα:
Διδάσκων/ουσα:
Το Μάθημα προσφέρεται σε Φοιτητές Erasmus:
Ηλεκτρονική διεύθυνση Μαθήματος (URL):
Τρόπος Παράδοσης:
Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών:
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
---|---|
Σύνολο Μαθήματος | 140 |
Διαλέξεις | 40 |
Ασκήσεις στην τάξη | 15 |
Εκπαιδευτική εκδρομή | 10 |
Αυτόνομη μελέτη στην διάρκεια του εξαμήνου | 45 |
Μελέτη προετοιμασίας για τις εξετάσεις | 30 |
Αξιολόγηση Φοιτητών:
Η αξιολόγηση των φοιτητών/ριών γίνεται μέσω εξετάσεων με ερωτήσεις ανάπτυξης και αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα. Τα κριτήρια είναι προσβάσιμα για τους φοιτητές/ριες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος (e-class).
Ακολουθήστε μας