1. Παρουσίαση του μαθήματος
2. H γέννηση κι ο θάνατος ως διαβατήριες τελετές
3. Γέννηση κι αναπαραγωγή στην ανθρωπολογία
4. Το ανθρωπολογικό ενδιαφέρον για τον θάνατο
5. Πολιτικές της αρχής και του τέλους της ζωής
6. Ο τοκετός στο σπίτι στην Ινδία
7. Η γέννηση ως επιχείρηση στις ΗΠΑ
8. Η εκταφή των οστών στους Μερίνα της Μαγαδασκάρης
9. Η καύση των νεκρών στο Βαρανάσι της Ινδίας
10. Μεταμοσχεύσεις οργάνων
11. Πλακούντας και βλαστοκύτταρα
12. Κρυοσυντήρηση και κρυογονική
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Η γέννηση όπως κι ο θάνατος αποτελούν κομβικά πεδία ανθρωπολογικής ενασχόλησης στο βαθμό που οι πρακτικές, τελετουργίες, συμβολισμοί και νοήματα που συνδέονται με την αρχή και το τέλος της ανθρώπινης ζωής συγκροτούν πρόσφορο πλαίσιο ανάλυσης του προσώπου, των κοινωνικών σχέσεων, της φύσης και του πολιτισμού.
Η γέννηση όπως κι ο θάνατος αποτελούν κομβικά πεδία ανθρωπολογικής ενασχόλησης στο βαθμό που οι πρακτικές, τελετουργίες, συμβολισμοί και νοήματα που συνδέονται με την αρχή και το τέλος της ανθρώπινης ζωής συγκροτούν πρόσφορο πλαίσιο ανάλυσης του προσώπου, των κοινωνικών σχέσεων, της φύσης και του πολιτισμού.
Σκοπός του σεμιναρίου είναι η ανθρωπολογική προσέγγιση της γέννησης και του θανάτου μέσα από τη γνωριμία με συγκεκριμένα εθνογραφικά παραδείγματα.
Εξετάζοντας προγενέστερες ανθρωπολογικές προσεγγίσεις όπως, για παράδειγμα, οι γενέθλιες πρακτικές των Mahajanga και τα ταφικά έθιμα των Merina στη Μαγαδασκάρη, μέχρι πιο πρόσφατες που ασχολούνται με τις πολιτικές της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής και τη θανατοπολιτική ή τη ζωή των εμβρύων και το θάνατο των κυττάρων στις ΗΠΑ το σεμινάριο στοχεύει στην εξοικείωση των φοιτητριών/ών με τη πολυπλοκότητα των πολιτισμικών, ιστορικών και πολιτικών παραμέτρων που σηματοδοτούν, πλαισιώνουν και διαμορφώνουν την έναρξη και τη λήξη αυτού που ορίζεται ως ζωή.
Γενικές Ικανότητες:
Αυτόνομη εργασία
Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Τρόπος Παράδοσης: | Φυσική παρουσία στην αίθουσα διδασκαλίας | |
Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών: | Audio, Video | |
Οργάνωση Διδασκαλίας: | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Σεμινάρια | 39 | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας | 61 | |
Συγγραφή εργασιών | 50 | |
Σύνολο Μαθήματος
|
150 | |
Αξιολόγηση Φοιτητών: |
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική Μέθοδοι αξιολόγησης: Α. Συμμετοχή στο μάθημα και προφορική παρουσία (20% της συνολικής βαθμολογίας) Β. Γραπτή εργασία (1800-2000 λέξεις) (20% της συνολικής βαθμολογίας) Γ. Τελική εξέταση με ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίων (60% της συνολικής βαθμολογίας Τα παραπάνω κριτήρια διατυπώνονται ρητά σε προφορική κι έγγραφη μορφή στην αρχή του μαθήματος και είναι προσβάσιμα στους/τις φοιτητές/ήτριες |
– Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Ελληνόγλωσση:
Ξενόγλωσση:
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Σχολή:
Τμήμα:
Επίπεδο Σπουδών:
Κωδικός μαθήματος:
Εξάμηνο Σπουδών:
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες
Διαλέξεις:
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας:
Πιστωτικές Μονάδες
Κατηγορία Μαθήματος:
Τύπος Μαθήματος:
Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων:
Προαπαιτούμενα Μαθήματα:
Διδάσκων/ουσα:
Το Μάθημα προσφέρεται σε Φοιτητές Erasmus:
Ηλεκτρονική διεύθυνση Μαθήματος (URL):
Τρόπος Παράδοσης:
Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών:
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
---|---|
Σύνολο Μαθήματος | 140 |
Διαλέξεις | 40 |
Ασκήσεις στην τάξη | 15 |
Εκπαιδευτική εκδρομή | 10 |
Αυτόνομη μελέτη στην διάρκεια του εξαμήνου | 45 |
Μελέτη προετοιμασίας για τις εξετάσεις | 30 |
Αξιολόγηση Φοιτητών:
Η αξιολόγηση των φοιτητών/ριών γίνεται μέσω εξετάσεων με ερωτήσεις ανάπτυξης και αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα. Τα κριτήρια είναι προσβάσιμα για τους φοιτητές/ριες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος (e-class).