ΠΑ/Σ-059 Η Δημόσια ιστορία

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το σεμινάριο ασχολείται με τη “δημόσια ιστορία”, δηλαδή με το έντονο και αυξημένο ενδιαφέρον για το ιστορικό παρελθόν και την παραγωγή αφηγήσεων γι΄αυτό, έξω από τις πανεπιστημιακές αίθουσες. Η ανάπτυξη της δημόσιας ιστορίας συμπίπτει με την “έκρηξη” γύρω από το ζήτημα της μνήμης, από τη δεκαετία του 1980 μέχρι και σήμερα. Πρόκειται για δράσεις ποικίλων δραστών που, εκκινώντας από ζητήματα του παρόντος, παράγουν ιστορικές αφηγήσεις, απευθυνόμενοι στο ευρύ κοινό, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου δεν εκδηλώνει συνήθως κανένα ενδιαφέρον για την επιστημονική ιστορία. Η προσοχή μας στρέφεται σε ένα ευρύ φάσμα δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, πεδίων και πρακτικών που συνδέονται με τη μνήμη και τις ταυτότητες, όπως οι υλικές αναπαραστάσεις της δημόσιας μνήμης (μνημεία, οι ονοματοδοσίες δρόμων και πλατειών, αναμνηστήριες τελετές), ο κινηματογράφος, η τηλεόρη, τα μουσεία, οι επιχειρήσεις, οι ομοιοτοπικοί και πολιτιστικοί σύλλογοι, το διαδίκτυο κ.ά. Σκοπός του σεμιναρίου είναι να εξετάσει τις πρακτικές και τις αναπαραστάσεις τους με αποδέκτες το ευρύ κοινό, καθώς και τις μορφές απόκρισης των πολιτών σε αυτές. Παράλληλα, επιχειρείται μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα να καταδειχθεί με ποιους τρόπους ο/η ιστορικός μπορεί να εμπλέξει τους ίδιους τους πολίτες στη διαμόρφωση της μνήμης μέσα από δράσεις εφαρμοσμένης ιστορίας, όπως ιστορικοί περίπατοι, εκθεσιακές παρεμβάσεις στον αστικό χώρο, διεκδικήσεις της κοινότητας.

Σχολή:

Κοινωνικών Επιστημών

Τμήμα:

Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας

Επίπεδο Σπουδών:

Προπτυχιακά

Κωδικός μαθήματος:

ΠΑ/Σ-059

Εξάμηνο Σπουδών:

Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες

Διαλέξεις:

Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας:

3

Πιστωτικές Μονάδες

6

Κατηγορία Μαθήματος:

Τύπος Μαθήματος:

Ειδίκευσης ή Κατεύθυνσης

Γλώσσα Διδασκαλίας και Εξετάσεων:

Ελληνική

Προαπαιτούμενα Μαθήματα:

Κανένα

Διδάσκων/ουσα:

Το Μάθημα προσφέρεται σε Φοιτητές Erasmus:

Ναι

Ηλεκτρονική διεύθυνση Μαθήματος (URL):

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης:

Πρόσωπο με πρόσωπο

Χρήση Τεχνολογιών, Πληροφορίας & Επικοινωνιών:

Παρουσιάσεις σε Power Point, προβολή σύντομων βίντεο μέσω διαδικτύου, επικοινωνία μέσω eclass

Οργάνωση Διδασκαλίας: 

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Σύνολο Μαθήματος 140
Διαλέξεις 40
Ασκήσεις στην τάξη 15
Εκπαιδευτική εκδρομή 10
Αυτόνομη μελέτη στην διάρκεια του εξαμήνου 45
Μελέτη προετοιμασίας για τις εξετάσεις 30

Αξιολόγηση Φοιτητών:

Η αξιολόγηση των φοιτητών/ριών γίνεται μέσω εξετάσεων με ερωτήσεις ανάπτυξης και αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα. Τα κριτήρια είναι προσβάσιμα για τους φοιτητές/ριες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος (e-class).